Philips chce své wearables zaměřit hlavně na zdraví

Tzv. nositelná zařízení (wearables) budou nejspíš časem nedílnou součástí každodenního života, stejně jako dnešní smartphony. Patří mezi ně např. chytré hodinky, fitness náramky apod. Jejich potenciál však zatím není ani zdaleka využit.
Martin Tábor 31. 5. 2016

Sdílet

Trh s tzv. wearables se teprve formuje, a tak si na něm různé firmy snaží vybudovat svoji konkrétní pozici. Zatím jsou nejspíš leadery Google a Apple, ale chytrými hodinkami či méně schopnými (a levnějšími) fitness náramky se mohou pochlubit i další významní hráči. Google šel na věc skutečně velkoryse – ačkoli sám hodinky nevyrábí, poskytuje vlastně plnohodnotný operační systém Android Wear, který od plánované verze 2.0 bude schopen fungovat a spouštět aplikace autonomně bez napojení na smartphone.

Philips – produkty zaměřené na zdraví z IFA 2015

Protože je však odvětví de facto nové, určitě je v něm ještě spoustu místa na inovace. Menší firmy však musí nabídnotu spíše specifičtější řešení a nejít hlavou proti gigantům jako je právě Google nebo jeho jablečný konkurent. Philips se rozhodl zaměřit na sledování a podporu zdraví, což je jedno z odvětví, ve kterém je zatím mnoho prostoru ke zlepšování a zároveň mají lidé o zdravý životní styl stále větší zájem. Philips postupně uvede na trh řadu chytrých zařízení od teploměrů po měřiče tlaku, které budou schopny údaje sdílet, uchovávat a zobrazovat ve smartphonu a chytrých hodinkách. 

Zdroj: theguardian.com

Autor článku