2011 Sekai Camera je takzvaný Augment reality (AR) Browser, neboli aplikace s rozšířenou realitou (prohlížeč rozšířené reality), umožňující lidem vkládat kamkoliv do prostoru (na základě GPS a dalších lokačních technologií) jakýkoliv vzkaz, obrázek, fotku, video, či zvuk. Ty se následně, při pohledu přes telefon, vznášejí v prostoru jako obláčky na místě svého vložení. Stojíte-li tedy na ulici, můžete sledovat, jaké informace lidé na okolních místech zanechali a existuje také možnost tyto vzkazy komentovat či kontaktovat jejich autory. Součástí aplikace jsou i hry na bázi augmentované reality.
Obrázek: Ulice Tokia
„Nejedná se o klasický AR prohlížeč typu Layar nebo WikiTude, které většinou slouží k zobrazování informací z různých databází (například o firmách v okolí), ale o aplikaci, jejímž primárním cílem je zábava a komunikace s ostatními lidmi. Jedná se tedy o kombinaci social media a augmentované reality. Dále nabízí i napojení na Facebook či Twitter a vzkazy (fotky či jiné záznamy) tak rovnou (chce-li uživatel) zobrazuje v jeho profilu na sociální síti i s přesnou polohou zobrazenou na GoogleMaps. I díky tomuto se na japonském trhu drží na špici popularity“ říká Jan Poštulka, šéf internetové divize mediální agentury PHD, která se na lokalizaci aplikace do ČR podílí. „V současné době připravujeme českou verzi aplikace a vzhledem k tomu, že japonská infrastruktura je o 5 let před tou českou, snažíme se najít způsob, jak ulehčit přenos dat.“
Aplikace Sekai camera patří k nejúspěšnějším na východní polokouli. Získala cenu od společnosti Apple za nejlepší aplikaci pro iPhone na japonském trhu a umístila se i mezi TOP 10 aplikacemi v celé Asii.
Aplikace je v současné době dostupná pro platformy iPhone (3GS a 4), iPad a platformy s operačním systémem Android (u výkonnějších modelů). Pro běh aplikace je nutné mobilní připojení k telefonu (datový tarif).
Předvedení Sekai Camery si můžete prohlédnout na videu
Návod k použití Sekai Camera:
Stáhněte si aplikaci do svého zařízení standardně z AppStoru (iTunes) či Android Marketu (dle toho, jaké zařízení máte).
Po spuštění aplikace začne aplikace stahovat data z vašeho okolí (což může chvíli trvat na základě kvality signálu připojení). Skrz obrazovku (která začne zobrazovat prostor přes fotoaparát) začnete postupně vidět vzkazy, fotografie, videa a další obsah vložený ostatními uživateli aplikace ve vašem okolí. Pro lepší orientaci jsou vzkazy vidět v horní liště jako tečky, aby uživatel věděl, že pro vidění vzkazu má zařízení např. otočit o 180 stupňů. Po jednoduché registraci můžete začít sami vkládat („postovat“) fotografie, vzkazy, videa a další obsah. Přejete-li si napojení vzkazů na Facebook, je nutné před samotným „postnutím“ záznamu zaškrtnout políčko s logem Facebooku (pro tuto funkci je nutné v nastavení zadat login informace k Vašemu účtu na FB).
Poznámka: V ČR je aplikace nová, proto tedy s největší pravděpodobností příliš vzkazů/fotek/atp. zatím neuvidíte. Čím více lidí se do aplikace zapojí (a bude vkládat), tím více obsahu v ní bude dostupného. Na úvod doporučujeme, aby si každý nastavil (v Settings) rozšíření filtrů (na maximální období i vzdálenost).
Zdroj: TZ