Hyundai zavádí nové rozhraní Blue Link

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Výrobce automobilů Hyundai zavádí do vozů nové komunikační rozhraní s názvem Blue Link. Rozhraní kombinuje mobilní technologie s GPS navigací. Zároveň se služba opírá o podporu operátora.
David Procházka 12. 1. 2011

Sdílet

V automobilu je zabudováno tlačítko, které zprostředkuje rozhovor s operátorem, který je schopen řidiči pomoci jak s ovládáním automobilu, řešením technického problému nebo při problematice dopravní nehody. Pravdou ale zůstává, že většina lidí nepreferuje za jízdy komunikaci s živými subjekty, neboť se nemohou důsledně věnovat řízení. Hyundai ale technologii prezentuje jako revoluční a do budoucna velmi využívanou. Podobnou technologií implementovanou v automobilech byla již služba OnStar, která ovšem využívala k řešení problémů za jízdy jen a pouze operátora. Nová Hyudai technologie kombinuje kromě operátora i využití mobilního telefonu, GPS navigace a údajů ze systému vozidla.

Technologie ale dokáže i mnohem více. Například dovoluje skrze mobilní telefon ovládat některé funkce automobilu na dálku. Například vám dovolí pomocí GPS dohledat automobil a jeho pohyb, dálkově nastartovat nebo například spustit dálkově některé systémy, kupříkladu klimatizaci. Hyudai ale přemýšlí i o využití fotoaparátů a kamer integrovaných do šasi automobilu. Systém by pak mohl informovat uživatele i policii o výskytu agresivních řidičů. Je otázkou, jak bude systém zaváděn, zda nebude fungovat jen na některých trzích. Není taky známo, zda půjde o službu placenou či bezplatnou a kolik lidí by o ni vůbec mělo zájem. Hyundai již v minulosti ukázal, že nemá problémy se zaváděním IT technologií do automobilismu a toto je další krok, kterým chce konkurovat zavedeným značkám.

Zdroj: DT

Autor článku