Logo je jednou z hlavních součástí tzv. grafické identity firmy, což je z hlediska marketingu veledůležitá věc. Pakliže je ta či ona značka již obecně známa, většinou si s ní dokážeme odpovídající grafické provedení velmi snadno spojit. Leckdy tak stačí letmý pohled na obal výrobku či reklamu a ihned je nám jasné, odkud vítr vane. To samozřejmě není jediný účel grafiky – neméně marketingově důležité je i to, jaké pocity v nás vyvolávají určité barvy apod. Velké počítačové firmy jako Google, Apple či Microsoft jsou v tomto ohledu v podstatě mistry.
Nové „univerzální“ logo Google v roce 2015
Logo Googlu bylo zřejmě navrženo velmi dobře, a i proto bylo až dosud velmi konzervativní. Současná „drobná“ změna, která zachovává původní barvy i jednoduché typografické provedení, je tedy přesto brána jako velký historický mezník, ale částečně v sobě opravdu skrývá i zcela nový koncept. Kromě toho, že je nové písmo bezpatkové, uvádí oficiální vyjádření i potřebu sjednocení grafiky a univarzálního loga pro všechna zařízení. K internetu jednoduše přistupujeme již nejen z PC, ale i smartphonů, chytrých hodinek a tato řada bude čím dál delší. Nové logo se prý dokáže přizpůsobit mnohem pružněji.
Zdroj: blogspot.cz