Webový vyhledávač Bing od Microsoftu nasadil zatím alespoň v americké verzi stránek nový vzhled, o kterém by šlo říci, že se z velké části inspiroval designem konkurenčního Googlu. Při prvním pohledu na výsledky vyhledávání zaujme jak rozložení jednotlivých komponent, tak odstín použitých barev pro názvy stránek a url odkazy, který je možná o nějaký stupeň tmavší než u Googlu, nicméně skutečně velmi podobný.
Výsledky vyhledávání – Bing vs. Google
Zmíněné barevné schéma již Bing používá delší dobu, avšak současný posun ve vývoji celé prostředí Bingu opět přiblížil největšímu světovému vyhledávači. Novinkou jsou např. také funkce v podobě zobrazení výřezů map, informací o počasí či kontextové reklamy, které svým vzhledem i formou velmi připomínají známý reklamní systém Google AdSense. V pravé horní části obrazovky přibyla vedle prvku pro přihlášení i ikonka ozubeného kolečka pro nastavení, které je uživatelům portfolia služeb od Googlu dobře známo již mnoho let.
Vyhledávání obrázků – Bing vs. Google
Při vyhledávání obrázků není situace jiná a možná by šlo říci, že celý vzhled rozhraní v tomto případě připomíná odpovídající stránku Googlu ještě mnohem více. Shodné je rozmístění prvků v podobě levého sloupce s upřesňujícími volbami, horní panel pro zadání výrazu pro vyhledávání s přítomnými odkazy pro změnu módu vyhledávání a v neposlední řadě funkce zvětšení obrázku a zobrazení dodatečných informací při pouhém najetí myši. Nový vzhled se, jak již bylo zmíněno, zatím týká pouze americké verze, avšak je pravdou, že ani mezinárodní Bing není pro potřeby českého internetu dostatečně optimalizován, takže pro většinu uživatelů zůstane nejlepší volbou stále Google či v určitých případech vyhledávače tuzemské.
Zdroj: computerworld.com