Dnes lze s čistým svědomím říci, že kdo není na sociální síti, jako by sociálně neexistoval. Vývoj zkrátka dospěl do stádia, kdy absence sociálního profilu v lidech evokuje pocit jistého podezření či minimálně opatrnosti, a to v tom smylu, že se jim jedinec „vyhýbá“ (tedy, že profil zapřel) nebo že se kvůli něčemu skrývá před světem. Založení alespoň nevyužívaného profilu kdesi na Facebooku je tak pro většinu lidí nutností a naopak způsobem, jak na sebe příliš neupozorňovat a udržet si auru společenské „normálnosti“.
AVG – Ilustrační obrázek
Zajímavá a mnohem diskutabilnější situace je ovšem v případě rodičů, kteří snad z nadšení zakládají předčasně profil svému dítěti, a to podle aktuálního průzkumu v mnoha případech ještě před jeho samotným založením. Bezpečnostní expert AVG – Jiří Kropáč – proto aktuálně připravil několik rad, kterými by se měli rodiče řídit. Veškeré sdílené osobní informace, mezi které patří např. i fotky, by totiž mohly Vašemu potomkovi v budoucím životě i velmi uškodit.
- Dbejte na nastavení vašeho soukromí na sociálních sítích. Soukromí by mělo být nastaveno tak, aby se k fotografiím a jiným obsahům nedostal nikdo jiný, než vaši přátelé, kterým je obsah určený.
- Vždy se zamyslete nad následky, které by mohly vámi sdílené obsahy mít v budoucnu – budou fotky stále humorné, i když bude vašemu dítěti 12, nebo 17?
- Nastavte si službu Upozornění Google se jménem vašeho dítěte, která vám bude posílat emaily s nejnovějšími výsledky vyhledávání. Tak se ujistíte, že se na internetu nešíří nechtěné informace o vašem potomkovi.
- Zaregistrujte si na internetu doménu se jménem vašeho dítěte a tím si zajistěte, že ji v budoucnu nikdo jiný nezneužije.
- S rostoucím věkem vašeho dítěte mějte kontrolu nad jeho online aktivitami. Přehled o tom, co vaše dítě na internetu dělá, vám poskytne služba AVG Family Safety.
Logo AVG
Z výše uvedeného je zřejmé, že dnes nejsou jediným nebezpečím „softwarové produkty“ od tvůrců virů či hackerů, ale jako odjakživa i samotné chování uživatele. Důležité je si uvědomit, že téměř jakákoli data zveřejněná online již dále žijí vlastním životem a na internetu se mohou vyskytovat podle vývoje třeba i za desítky let. Zvláště pak, jsou-li vztažena ke konkrétní osobě.
Zdroj: facebook.com