Windows 7 umožní výpočet grafiky procesorem

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Windows 7 podle všeho přijde se zajímavým řešením zpracování náročnějších grafických operací. Díky technologii WARP bude možné DirectX 10 grafiku nechat propočítat procesor, bez nutnosti vlastnit grafický akcelerátor.
David Sillmen 1. 12. 2008

Sdílet

Podle článku ze serveru MSDN bude Windows 7 vybaveno zajímavou technologií, která nese název Windows Advanced Rasterization Platform (WARP). Účelem její existence je možnost nechat propočítat relativně pokročilou, DirectX 10 grafiku pouhým x86 procesorem. Jako cílovou skupinu vidí Microsoft lidi, kteří chtějí využívat DirectX 10 efekty, ale jejichž grafická karta toho není schopná. Jde především o příležitostné hráče, kteří kvůli několika hrám nechtějí investovat do drahého hardware.

V takovém případě by mohl převzít iniciativu právě WARP. Je ale otázkou, nakolik efektivní toto řešení bude. Jako příklad byl totiž uveden nový procesor Intel Core i7 965, tedy nejvýkonnější CPU, jaké si normální člověk může dnes koupit. V testu s počítačovou hrou Crysis ale stejně příliš neobstál. V rozlišení 800×600 dokázal generovat pouhých 7,4 snímků za sekundu.

Pravda, není to žádný zázrak, ale jednak je Crysis opravdu náročnou hrou a jednak je tento výsledek lepší, než jaký dokáže vykouzlit nejlepší integrovaná grafika od Intelu. Její maximum je 5,2 FPS. WARP je ostatně pro Intel hodně zajímavou technologií, protože právě tato společnost připravuje nové grafické řešení jménem Larrabee, které sestává z několika spojených x86 procesorů.

Autor článku