Ať se na to díváme z jakéhokoliv pohledu, faktem je, že se Windows 7 prodává dobře. Ale prodává se skvěle, jak se mnohde tvrdí a jak by si Microsoft představoval? To už je otázka, na kterou může přijít rozporuplná odpověď. Statisticky vzato by měl být Microsoft spokojen. Prodeje Windows 7 ve Spojených státech amerických v prvních dnech převýšily prodeje Windows Vista ve stejném období o úctyhodných 234%. To znamená, že Windows 7 má více jak dvakrát rychlejší start. V dalších zemích to bude podobné.
Jenže jak toho Microsoft dosáhl? Kromě toho, že je Windows 7 vcelku dobrým systémem, který lidé chtějí, je to dáno i jedním objektivním faktorem – cenou. Ta je totiž nižší než u Windows Vista. Windows 7 Home Premium, tedy nejprodávanější verze, má v USA průměrnou prodejní cenu 76 dolarů (pro zajímavost to je 1250 Kč). Původně se ale mluvilo o ceně 120 dolarů, takže Microsoft na důležitých trzích nakonec velmi slevil. Windows Vista Home Premium přitom v počátcích stálo 160 dolarů.
Dalším problémem jsou klesající prodeje počítačů, tedy platforem, na kterých má Windows 7 největší šanci se uchytit. Oproti době, kdy přicházely na trh Windows Vista klesly prodeje PC na současnou úroveň o šest procent. A konkurence nelení – Apple se daří navyšovat prodeje svých počítačů, i díky kvalitám operačního systému Snow Leopard. Nedávno se objevilo Ubuntu 9.10, které je hodnoceno velmi pozitivně – v případě linuxových distribucí by to ale nebylo poprvé, a zatím se žádná stejně výrazněji neprosadila. Nebezpečnější by mohl být Chrome OS od Google…
Pro Windows 7 by tak mohlo platit úsloví „první vyhrání z kapsy vyhání“, s komplexnějším hodnocením však bude zapotřebí ještě vyčkat.
Zdroj: PCW