Windows 7 - jak si zatím vede

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Ačkoliv je nástup Windows 7 obvykle označován za velký úspěch pro Microsoft, jsou tu určité faktory, které softwarového obra dost možná netěší. Například nižší prodejní cena či pokles prodejů PC.
David Sillmen 7. 11. 2009

Sdílet

Ať se na to díváme z jakéhokoliv pohledu, faktem je, že se Windows 7 prodává dobře. Ale prodává se skvěle, jak se mnohde tvrdí a jak by si Microsoft představoval? To už je otázka, na kterou může přijít rozporuplná odpověď. Statisticky vzato by měl být Microsoft spokojen. Prodeje Windows 7 ve Spojených státech amerických v prvních dnech převýšily prodeje Windows Vista ve stejném období o úctyhodných 234%. To znamená, že Windows 7 má více jak dvakrát rychlejší start. V dalších zemích to bude podobné.

Jenže jak toho Microsoft dosáhl? Kromě toho, že je Windows 7 vcelku dobrým systémem, který lidé chtějí, je to dáno i jedním objektivním faktorem  – cenou. Ta je totiž nižší než u Windows Vista. Windows 7 Home Premium, tedy nejprodávanější verze, má v USA průměrnou prodejní cenu 76 dolarů (pro zajímavost to je 1250 Kč). Původně se ale mluvilo o ceně 120 dolarů, takže Microsoft na důležitých trzích nakonec velmi slevil. Windows Vista Home Premium přitom v počátcích stálo 160 dolarů.

Dalším problémem jsou klesající prodeje počítačů, tedy platforem, na kterých má Windows 7 největší šanci se uchytit. Oproti době, kdy přicházely na trh Windows Vista klesly prodeje PC na současnou úroveň o šest procent. A konkurence nelení – Apple se daří navyšovat prodeje svých počítačů, i díky kvalitám operačního systému Snow Leopard. Nedávno se objevilo Ubuntu 9.10, které je hodnoceno velmi pozitivně – v případě linuxových distribucí by to ale nebylo poprvé, a zatím se žádná stejně výrazněji neprosadila. Nebezpečnější by mohl být Chrome OS od Google…

Pro Windows 7 by tak mohlo platit úsloví „první vyhrání z kapsy vyhání“, s komplexnějším hodnocením však bude zapotřebí ještě vyčkat.

Zdroj: PCW

Autor článku