Vyhrožoval zákazníkům a zvyšoval si tak pagerank

Zajímavý případ řeší nyní americký soud. Jde o to, že jistý majitel internetového obchodu obtěžoval zákazníky s cílem, aby o něm napsali negativní ohlasy. To mu pak zvyšovalo pozici ve vyhledávači Google.
David Sillmen 14. 5. 2011

Sdílet

Vitaly Borker přišel s velmi na hlavu postaveným a především trestně stíhatelným nápadem. A to pouze proto, aby zvýšil pagerank svého internetového obchodu, který se pak objevoval výše ve vyhledávači Google.


Borker tak běžně vyhrožoval svým zákazníkům, případně je obtěžoval. Sledoval cíl, aby o něm uživatelé napsali na internet nějaké hodnocení. Borker si totiž všiml toho, že Google (v té době) nerozeznával mezi kladnými a negativními ohlasy. Prostě čím více ohlasů na internetu o něčem bylo, tím větší byla šance, že to Google bude reflektovat. Podle všeho tato strategie vycházela. Jenže Borker se uchýlil i k vyhrožování smrtí, případně sexuálnímu obtěžování. To už ale nevedlo jen k negativním ohlasům, nýbrž k trestněprávnímu stíhání.

Vitaly Borker byl již uznán vinným z několika zločinů, nyní čeká na udělení výše trestu. Odsedí si minimálně dva roky, ale možná i šest. Google mezitím podle svých slov již změnil své algoritmy, které by měly reflektovat i vnitřní kvalitu hodnocení.

Zdroj: PCW

Autor článku