Kdo 3. června zavítá na adresu www.bing.com, najde tam zcela nový vyhledávač od Microsoftu, který v budoucnu nahradí nepříliš úspěšné (u nás dvojnásob) Live Search. Verze spuštěná za necelý týden bude zatím pouze testovací, dá se však očekávat plná funkčnost a jen vychytávání menších chyb. Je přitom zajímavé, jak rychle celá věc šla.
Ještě nedávno se mluvilo o Kumu, přičemž se o něm nic moc nevědělo, před pár dny se objevily zprávy o přejmenování na Bing a masivní reklamní kampani za 100 milionů dolarů, a nyní je tu tisková zpráva ohlašující kvapné spuštění. Možná kdyby si Microsoft trochu více pohrál s virální reklamou, nemusel investovat tolik financí do klasických reklamních formátů a zajistil by si ještě větší přísun zájemců. Na druhou stranu, dynamika Microsoftu těší a překvapuje zároveň.
Čeští uživatelé přitom na Bing nenarazí pouze na zmíněné adrese, ale s jeho technologií se budou setkávat také při vyhledávání prostřednictvím Seznamu. Ten dosud využíval technologie Google, ale od léta přejde právě do tábora Microsoftu. Možná i to je výsledkem jednání Iva Lukašoviče se Stevem Ballmerem, která se před několika měsíci vykládala jako koupě Seznamu Microsoftem. Dodejme, že Bing si má uživatele získat především novým způsobem řazení výsledků a jejich dáváním do kontextu.
Zdroj: tisková zpráva