Twitter ve vyhledávání Google

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Internetový vyhledávač Google usoudil, že takzvané tweety, jež tvoří sociální síť Twitter, jsou natolik důležité, že si zaslouží být zařazeny do vyhledávání. Mohou prý být užitečné i pro byznys.
David Sillmen 11. 12. 2009

Sdílet

Větší odměny se Twitter asi nemohl dočkat. Malé zprávičky, takzvané „tweety“, které na své mikroblogy píšou miliony uživatelů z celého světa, už spadají do vyhledávání Google. Objevují se tak vedle klasických výsledků vyhledávání.

„Společenské informace jsou důležité pro byznys: zaměstnanci, kteří vyhledávají informace pro svou práci, budou z real-time novinek profitovat. Mohou třeba vymýšlet nové cereálie, plánovat oděvní řadu nebo psát strategii pro politickou kampaň. Ve všech těchto případech jim zprávičky z Twitteru pomohou,“ říká produktový manažer Google Cyrus Mistry.

A dodává, že porovnání realtimových informací s těmi, které jsou v čase stabilnější, může právě zaměstnancům pomoct v nekonvenčním myšlení. Samozřejmě nejen jim – tweety se může inspirovat kdokoliv. Lze si tak poměrně snadno zjistit, jaké je aktuální smýšlení o určitém tématu.

Ještě nedávno přitom Google menšího potenciálního konkurenta Twitter zavrhoval. Náhle se ale ocitl na rozcestí, kdy se musel rozhodnout, zda půjde proti sociálním sítím nebo s nimi. Zjevně se rozhodl pro druhou variantu, podobně jako Microsoft s Bingem.

Zdroj: PCW

Autor článku