Spolupráce mezi Google a Yahoo se nekoná

Dva konkurenční internetoví giganti Google a Yahoo se chystali spustit projekt reklamní spolupráce, ovšem nyní se zdá, že jim to nejspíše nevyjde. V cestě totiž stojí rovnou americké ministerstvo spravedlnosti.
David Sillmen 2. 11. 2008

Sdílet

Společnost Yahoo nezažívá jednoduché časy. Její akcie padají a zdá se, že odmítnutí převzetí od Microsoftu, o kterém se spekuloalo hlavně v první polovině tohoto roku, bylo velkou chybou vedení. Microsoft by tenkrát toži zaplatil mnohem více, než je současná tržní hodnota firmy. Manažeři se situaci snažili zachránit aspoň uzavřením spojenectví s konkurenčním Google. To se mělo týkat reklamních a marketingových kampaní. Zdá se však, že zanikne ještě dříve, než vznikne.

Spoluprací se totiž začal zabývat úřad amerického ministerstva spravedlnosti, který má zamezit vzniku kartelu. A ten by v případě reklamního spojenectví Google a Yahoo vznikl. Obě společnosti totiž dohromady kontrolují 90% trhu s internetovými reklamami v USA. Podle deníku Wall Street Journal mezi trojicí subjektů probíhají rozhovory, které však stále nevedou k žádnému kompromisu. Spolupráce se tak zřejmě konat nebude.

Autor článku