Jak už bylo zmíněno v perexu tohoto článku, hra byla původně vydaná na velké herní platformy a nyní jsme se díky Gameloftu dočkali také verze na mobilních zařízení. Autoři se však poměrně striktně drží předlohy, takže až na malé výjimky nás čeká prakticky stejná hra. Pokud už jste vyzkoušeli třeba PC verzi, budete zde jako doma. Příběh začíná tři roky po smrti Samovy milované dcery Sarah. V této době už Sam není agentem přísně tajné agentury Third Echelon, ale dělá bůhvíco na Maltě. V ten moment je kontaktován bývalou kolegyní Annou, zvanou Grim. Ta mu sdělí, že ví, kdo je zodpovědný za vraždu jeho dcery. Napínavé dobrodružství může začít!
Plných třináct misí, které jsou navíc rozesety po celém světě (podíváme se na Maltu, do Iráku nebo třeba do Bílého Domu ve Washingtonu D.C.), je vesměs velmi dobře nadesignováno a již první temná mise ubezpečí všechny milovníky stealth akcí, že právě tady jsou doma.
Sam Fisher je zpět v plné síle
Sam se jako obvykle pokouší infiltrovat základny teroristů a zjistit co nejvíce informací. Tentokrát je v tom také osobní zájem, neboť touží pomstít smrt své dcery. I v Conviction tak budou nejlepšími přáteli Sama tma a pistole s tlumičem. Způsobů, jak procházet mise je však tentokrát více a kdo vyloženě nemá rád kradmé plížení ve stínu noci a tiché likvidování nepřátel, může hru pojmout jako klasickou střílečku a prostě se jí prostřílet. Tím však mizí kouzlo celé této hry.
V každém levelu autoři připravili několik míst, kde se může Sam skrýt. Právě z těchto míst může potichu odstranit nepřátelé nespatřen a nebo se při přestřelkách alespoň schovat. Do těchto úkrytů se přesunete velmi lehce po ťuknutí na příslušné tlačítko. Ne všude je však tato možnost krytí připravená, což mi dost vadilo především v pozdějších misích. Když už ale budete schovaní s dobrým výhledem na nepřátele, můžete využít jednu z prvních novinek zvanou „mark and execute“, tedy označ a zabij. Označíte si tak nepřátelé před sebou a stisknutím akčního tlačítko je Sam automaticky odpraví přesně mířeným výstřelem do hlavy. Velmi efektivní způsob, jak se zbavit nepřátel, avšak zkušení harcovníci můžou namítnout, že právě tato novinka hru hodně zlehčuje.
Nové způsoby odstranění nepřátel
Opět také nechybí možnost chytit nepřítele a použít ho jako lidský štít, nebo tiché popravení zezadu. Pokud někde lezete po zdi domu a terorista se bude zrovna kochat výhledem z okna, můžete ho z okna vyhodit. Některé postavy bude zase třeba vyslechnout, abyste se mohli dostat do další části. Nepřátel je na mapách skutečně dost a dost, takže si užijete dostatečně všech zmíněných možností. Tak pozitivní dojem už ale zase nemám z AI nepřátel, kteří jsou doslova tupí a hra je místy dle mého názoru ještě zabugovaná. Několikrát se mi totiž stalo, že proti mně teroristi vyběhli a nesnažili se vůbec skrýt, i když jsem jim právě mířil na hlavu. Na jiném místě se zase terorista zasekl ve dveřích. Škoda těchto zbytečných chybek, které sráží celkový dojem ze hry.
Co naopak funguje velmi dobře, je zbrojní arzenál a Samovy klasické vychytávky. V průběhu hry si tak vyzkoušíte střelbu z brokovnice, AK-47, sniperky nebo třeba z Bazooky. Když budete stát před zavřenými dveřmi, můžete se pomocí sklíčka podívat pod dveře a zmapovat tak počet nepřátel a jejich lokace.
Závěrem
Ačkoliv se autoři v Gameloftu snažili přinést nám plnohodnotný „Fisherovský“ zážitek, ne vše funguje tak, jak by mělo a nebo tak, jak autoři asi chtěli. Některé věci jsou vyloženě nelogické a to především v misích, kde rozstřelujete postupně osvětlení na ulicích, abyste se mohli připlížit k nepřátelům nespatřeni. V některých částech jsou však zřejmě neprůstřelné lampy, které se rozbít prostě nedají. Teroristé jsou hotoví blázni, kteří vám v nejlehčí úrovni přiběhnou přímo do náruče, ale už na střední obtížnost jsem potřeboval i šest výstřelů, než jsem je konečně poslal k Alláhovi. Na druhou stranu je příběh zatím asi nejlepší práce pánů z Gameloftu a nechybí ani původní dabing, který známe z PC nebo konzolové verze.
Sprinter Cell : Conviction měl velké ambice a už od prvních obrázků a videí se tvářil, jako jasný adept na hru roku. Bohužel kvůli zbytečným a občas i nelogickým chybám se z něj stala jen obyčejná akční hra, ve které můžete sem tam proběhnout stínem. Ovšem to je za cenu takřka 10 amerických dolarů poměrně málo, takže doporučuji počkat, cena půjde jistě dolů.