Kancelářské Web Apps od Microsoftu jsou zřejmě méně využívané, ale v určitých ohledech možná i lepší řešení než konkurenční Google Drive a Google Docs. Pro editaci dokumentů poskytují prostředí, které je téměř totožné s desktopovou verzí Office 2013 a nástroje jsou tak k dispozici v podstatě na stejných místech, jako na běžném Ribbonu. Online kancelářský balík je pro základní použití rovněž k dispozici zdarma a nabízí integraci s úložištěm SkyDrive, propojení s Office 2013 a podporu odpovídajících moderních XML formátů Microsoftu.
Office Web Apps – ilustrační obrázek
Webové aplikace nyní vývojáři opatřili čtyřmi novými funkcemi, které tak rozhraní opět přibližují plnohodnotné „offline“ verzi. Novinky se týkají aplikací Word, Excel, PowerPoint i OneNote a v prvé řadě se jedná o podporu vkládání obrázků pomocí standardní zkratky Ctrl+V. Obrázek tak stačí zkopírovat do schránky např. na jakékoli jiné webové stránce. V Excelu lze vkládat komentáře k buňkám tabulky. Další praktické vylepšení se týká Wordu a spočívá v zobrazování rychlé nástrojové nabídky nad ukazatelem myši ihned po vybrání textu. Poslední novou možností je pak volba změny rozložení PowerPointového snímku přímo v jeho kontextové nabídce. Nutno dodat, že všechny uvedené funkce jsou zároveň přítomny ve standardní desktopové verzi.
Zdroj: office.com