Australská marketingová společnost uSocial si na komunitní službě Twitter vytvořila docela slušnou živnost. Zaměřuje se především na firmy, které chtějí navázat kontakt se širokým spektrem uživatelů, a to přes nová média, jako jsou právě sociální a komunitní sítě. Pro samotné firmy je ale obtížné sehnat dostatečné množství takzvaných „followerů“, tedy lidí sledujících profil na Twitteru a odebírajících napsané „tweety“. Právě jejich obstarání uSocial slibuje a samozřejmě si za to účtuje peníze. Minimální odběr je 1000 sledujících, což vyjde zhruba na padesát euro při aktuálně běžící slevové akci, která stojí jen 1975 euro při objednání 100.000 odběratelů zpráv. Obvyklá taxa je přitom 2800 euro za stejné množství.
Poměrně zajímavý „byznys“, když dodáme, že vlastní „followeři“ z něj nic nemají a vše tak jde do kapsy uSocial. Její služba tak spočívá jen v tom, sehnat dostatek lidí, kteří se dobrovolně přihlásí k odběru zpráv z účtu, pro nějž byla akce objednaná. Počítá se samozřejmě jen člověk, jenž se k odběru přihlásí, nikoliv každý oslovený. Přesto je efektivita takového sbírání zájemců o firemní služby dosti pochybná. Lidé, kteří se přihlásí, se totiž o společností nabízené služby vůbec nemusí zajímat a budou tak jen do počtu. Přesto je ale uSocial u firemních subjektů oblíbená – sháni „followery“ už pro více jak 200 společností.
Zdroj: PCW