Kultura, která panuje na internetu, prý dělá společnosti Nokia velké problémy. Jde o to, že si lidé na jejím základě zvykli, že je na internetu v podstatě vše k dostání zadarmo a nechce se jim za věci ke stažení platit. Podle Nokie to ohrožuje byznys s mobilními telefony. Nokia se kromě výroby mobilů věnuje právě i nejrůznějším internetovým službám pro své zákazníky. Nabízí například software pro telefony. A samozřejmě za to chce zaplatit. Jenže je většinou zadupána do země subjekty, které podobný software nabízejí zdarma.
Nokia má velké plány se svou digitální platformou Ovi. Tero Ojenpera, šéf Nokie, pro Financial Times Deutschland prohlásil, že by v roce 2012 chtěl vidět 300 milionů lidí využívajících služby Ovi. Zdálo by se, že největším konkurentem Ovi bude App Store. Ale nikoliv. Tero Ojenpera největší hrozbu vidí právě ve freeware a bezplatných aplikacích. Nokia sice stále prodává nejvíce mobilních telefonů ze všech, tento náskok se nicméně ztenčuje. Proto společnost hledá nové zdroje, které by ji přinesly výdělek. A Ovi je jedním z potenciálně nejvýnosnějších projektů. Navíc jde směrem, kterým evidentně směřuje budoucnost. Nokia by ale možná měla popřemýšlet nad tím, zda nedělat aplikace kvalitnější a levnější, namísto toho, aby si stěžovala na freeware konkurenci.
Zdroj: FTD