Nevyčíslitelná cena dat na Facebooku

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Ačkoliv Facebook v současné době nemá žádné horentní zisky, je jen otázkou času, kdy své neuvěřitelné bohatství v podobě soukromých informací náležitě zúročí. Nemusí se to líbit všem.
David Sillmen 21. 6. 2010

Sdílet

Facebook až donedávna v podstatě nic nevydělával a nyní je v lehkém zisku především proto, že spolupracuje s partnery, jako je Zynga, kteří mu dávají část zisků ze svých příjmů za to, že mohou využívat jeho platformy a především lidí na ní připojených. Je ale otázkou času, kdy Facebook začne své bohatství zúročovat mnohem razantněji. Proto je poměrně těžké nyní odhadnout, jaká je skutečná hodnota Facebooku. Podle společnosti SharesPoint je to zhruba 11.5 miliard dolarů, zatímco hodnota Twitteru je 1.4 miliardy.

Jedná se však o číslo založené na rozumové představě toho, co Facebook může dokázat. Podle odborníků má však mnohem větší potenciál, který si nedovedeme ani představit. „Pro Facebook jste vyplnili nejdelší a nejpodrobnější dotazník na světě, a ani o tom nevíte,“ říká Cappy Popp, jeden z expertů na sociální sítě. „Nemůžete na něj dát cenovku, protože tady nikdy předtím nic takového nebylo.“ Pravdou je, že se Facebook s pravidelně aktualizovanými daty a propojeními 500 milionů lidí otevírají obrovské obzory.

Už nyní Facebook v rámci „Instant Personalization Pilot“ programu dokáže upravovat obsah internetu podle toho, co se uživatelům líbí. Zatím jen na partnerských stránkách, ale kdoví, zda Facebook nebude jednou jakousi vstupní branou na internet, kterou ovlivníte, co vlastně uvidíte. Tedy svého druhu filtrem…

Zdroj: PCW

Autor článku