Žebříčky Zeitgeist nejhledanějších výrazů na Googlu každoročně odrážejí globální dění a to, o co se lidé nejvíce zajímají v jednotlivých státech napříč kontinenty. V žebříčku skokanů se letos na prvním místě umístil výraz „sčítání lidu“ a zatím nejsilnějším trendem jsou pro letošní rok s velkou převahou online hry. Úspěšné byly i nové TV pořadů, z kterých lze v daném kontextu jmenovat především improvizační show pod názvem Partička a také nový krimi seriál Expozitura.
Google Zeitgeist 2011
Co se týče spotřební elektroniky, jasný prim hrál iPhone 5, který se nakonec stal pro velkou skupinu potenciálních zákazníků velkým zklamáním. Zajímavostí je jistě typ dotazu „CO JE …?“, který uživatelé používají, když chtějí vysvětlit určitý, obvykle odborný, termín. Zde se do žebříčku TOP10 dostaly výrazy jako „RPSN“, „Marketing“, ale i „internet“ či záhadná ba přímo mýtická „Kačaba“. V žebříčku nejhledanějších potravin vede s jasnou převahou káva, kterou si dnes zřejmě musí dopřávat nejeden zaměstnaný člověk. Podrobné informace a žebříčky podle nejrůznějších filtrů je možné nalézt na oficiálních stránkách Google Zeitgeist, a to i v českém překladu.
Zdroj: google.com