MySpace je v krizi a propouští

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Sociální síť MySpace již vzdala souboj s Facebookem. Stále se však snaží přežít, ale nemá to vůbec jednoduché. V poslední době se množí zprávy o tom, že bude prodáno. Nyní musí firmu opustit polovina zaměstnanců.
David Sillmen 12. 1. 2011

Sdílet

MySpace je důkazem rychlosti, s jakou se věci na internetu dějí. Kdysi se o MySpace mluvilo jako o budoucnosti internetu – ostatně šlo o první opravdu velkou sociální síť. Jenže pak přišel Facebook a pro MySpace začal volný pád, který se stále nepodařilo zastavit. A to přesto, že MySpace vzdal souboj s Facebookem a umožnil synchronizaci profilů. Jenže se ukazuje, že většina lidí chce mít pouze jeden profil. To znamená, že opravdu prosperovat může pouze jediná globální sociální síť.

MySpace funguje od roku 2003, momentálně však prožívá jednu z největších krizí za celou dobu své existence. Vedení se totiž rozhodlo zásadně redukovat stavy. Propuštěno bude 500 zaměstnanců, což je zhruba polovina z dosud celkového počtu. Možná jde jen o přípravu na prodej, o kterém se stále častěji mluví. MySpace vlastní společnost News Corporation Ruperta Murdocha. Ta ji v roce 2005 koupila za 580 milionů dolarů. Dnes by zřejmě takovou hodnotu neměla.

Problémy s Facebookem mají také lokální sociální sítě. Například české Libimseti.cz má dnes třetinovou návštěvnost oproti stavu před dvěma lety a nadále se rychle propadá. Koncem loňského roku bylo prodáno investorovi, který chce raději zůstat utajen.

Zdroj: PCW

Autor článku