Google AdSense je reklamní platforma pro provozovatele webů a inzerenty. První poskytnou inzertní plochy, na níž se pak objevují bannery, textové odkazy či okno pro vyhledávání. Druzí pak platí za to, že se jim na tomto prostoru zobrazují jejich reklamy a inzeráty. Prostředníkem je samozřejmě Google, který dosud držel většinu detailů o AdSense pod pokličkou.
Nyní trochu překvapivě prozradil, jakou část zisku si nechává. Celá platforma je postavena na takzvaných prokliknutích. To znamená, že jakmile někdo klikne, inzerent platí. V případě AdSense pro obsah, tedy u bannerů a textových odkazů, si Google z každé proinzerované částky nechává 32%. Zbytek, tedy 68% dostává provozovatel webu. V případě AdSense pro vyhledávání, kdy jsou reklamy vázány na vyhledávaný výraz, si Google nechává 49% – prý kvůli dalšímu rozvoji technologie.
Google AdSense je velmi oblíbeným reklamním systémem, který na kvalitních stránkách dokáže vydělat slušné peníze. Je však také nasazován na bezcenné weby, které se snaží přilákat návštěvníky na minimum obsahu s jediným cílem: aby klikli na reklamu.
Zdroj: PCGH