Google nemá rád, když se o fungování jeho systému Adwords/Adsense něco vynáší na veřejnost. Tentokrát tedy jeho zástupci musí pěkně zuřit. Uniknul totiž dokument, který jasně vypisuje společnosti, které v systému hojně inzerují, a to i s proinzerovanými částkami.
Na prvním místě se umístil americký operátor AT&T, který inzeroval za 8,08 milionu dolarů, tedy cca 156 milionů korun, měsíčně. Následují firmy Apollo Group a Expedia. Další zajímavou firmou je Amazon na čtvrtém místě s 5,85 miliony dolarů měsíčně. Na pátém místě je eBay s 4,25 miliony.
Hodně zajímavé je šesté místo. Ocitla se na něm totiž společnost British Petroleum, nedávno postižená explozí těžebního vrtu v Mexickém oceánu. Zatímco před krizí dávala do Adwords v podstatě povinných 57 tisíc dolarů měsíčně, po výbuchu se na systém začala spoléhat o dost více a její investice do Adwords narostly na 3,6 milionů dolarů měsíčně.
Celkem 47 inzerentů investovalo do Adwords více než milion dolarů měsíčně, mezi nimi také Intel či Apple. Dalších 71 inzerentů investovalo měsíčně částku mezi půl milionem a milionem dolarů.
Adwords zjevně prosperuje.
Zdroj: Adage