Je PSPgo zabitý projekt ještě před uvedením?

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Obchodníci se teď vzájemně předhání v hanění nově chystaného handheldu od Sony ? PSPgo. Podle šéfa internetového obchodu, Igora Cipolletty, je dokonce PSPgo mrtvé už teď, než dorazí na pulty obchodů.

Sdílet

Celý problém kolem PSPgo vzniknul díky absenci UMD disků. Hry se na nový handheld budou distribuovat především pomocí PlayStation Network, což se některým obchodníkům zatraceně nelíbí.

Ztratí totiž tak svůj podíl z prodaných her. Svou nelibost dokonce někteří projevili tak intenzivně, že se rozhodli prodej PSPgo veřejně bojkotovat (jako je tomu u největšího maloobchodního řetězce v Holandsku jménem Nedgame).

Igor Cipolletta, majitel britského online obchodu s hrami ShopTo, má na to svůj názor, se kterým se svěřil pro Eurogamer UK.

„Budeme ho nabízet na našich stránkách, ale neplánujeme žádný velký marketingový tlak kolem,“ řekl.

„Sony se rozhodlo, že vyřadí maloobchodníky a vydavatele pro software na PSPgo. Dohodli se tak přímo s vývojáři s tím, že jim dají 70% z každé prodané hry na Sony PSN.“

„Myslím, že takovýhle systém je téměř mrtvý ještě než se objevil. Záleží tak na zákaznické základně, jestli bude ochotna platit víc za stažitelný obsah než za ekvivalent v podobě disku.“

Analytik Michael Pachter má na věc ale úplně jiný názor.

„Je to prostě od obchodníků hloupé říkat, že neprodají takové zařízení jen proto, že na něj nemohou prodávat také hry,“ řekl.

„Obchody s elektronikou prodávají lednice, ale ne jídlo do nich. Každý si kupuje iPod, ale ne hudbu do něj. Tenhle přístup je tak prostě směšný.“

„Myslím, že je bláznivé od obchodníků být takhle vybíraví, co budou prodávat. Jedině pokud skutečně nevěří, že se to bude dobře prodávat.“

Zdroj: gamesindustry.biz

Autor článku