Většina elektronických přístrojů, které fungují na bázi dobíjení baterie, má tuto baterii volně odnímatelnou a tedy jednoduše vyměnitelnou, a to i uživatelem. Apple však má jinou strategii, o čemž se mohli přesvědčit už majitelé iPhonu či iPodu. Baterie do svých přístrojů zabudovává napevno. Má to své výhody, zejména však pro výrobce. Výrobní proces je totiž jednodušší, není třeba počítat s jednotlivými moduly. Také je to bezpečnější, protože se uživatelé jen tak nedostanou do útrob přístroje.
Problém však nastává nejpozději tehdy, když se s baterií něco stane, to znamená, když vypoví službu. Zatímco u jiných výrobků vám ji výrobce vymění a v případě vlastního zapříčinění defektu si sami dokoupíte novou, u Apple máte problém. Musíte odeslat či zanést na pobočku celý přístroj. Ale nejen to, k tomu je třeba zaplatit 99 dolarů jako poplatek za výměnu! A co myslíte, že se stane, když váš iPad spadne na zem nebo se vykoupe? Jakmile Apple zjistí takový defekt, odmítne baterii vyměnit a nefunkční přístroj tak můžete klidně vyhodit. To už je poměrně drsný přístup, který bude mezi zákazníky již tradičně budit nevoli.
Zdroj: Apple