Automobily jsou již dnes vybaveny technikou, o které se Henrymu Fordovi ani zdaleka nesnilo. Systémy ABS či ESP se stávají samozřejmostí, počítače řídí naladění podvozku, klimatizaci, množství vstřikované palivové směsi nebo reportují množství výfukových plynů. K tomu všemu se přidávají palubní počítače, inteligentní rádia, GPS navigace integrované v palubní desce nebo systémy pro automatické parkování vozidla na základě vyhodnocení dat z řady čidel. Ke všem těmto řidičovým pomocníkům se nyní přidá tablet integrovaný do vozidla, který bude nahrazovat navigaci, multimediální centrum, spojení s internetem nebo dovolí zobrazit provozní údaje.
S myšlenkou integrovat iPad nyní velmi aktivně koketuje německá automobilka Volkswagen. Prvním automobilem, kde by se měl iPad integrovat je oživená legenda v podobě mikrobusu VW Type 2, který byl často označován jen jako Mikrobus nebo Bulli. V šedesátých létech minulého století šlo o stylové vozítko hipíků, dnešní model má být poháněn elektromotorem s dojezdem přes 200 km. V tomto vozidle by měl iPad plnit funkci hlavního informačního systému, který bude využíván ke každé jízdě, minimálně pro regulaci rádia, ventilace a dalších systémů. Doufejme, že se výrobci podaří iPad do vozu integrovat lépe, než současné tzv. velké navigace, které i přes řadu bezpečnostních prvků mizí z vozidel jako na běžícím páse.
Zdroj: DT