Heavy Rain: Co se povedlo a naopak

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Dlouho očekávaná adventura od tvůrců Fahrenheitu dorazila a my nyní bilancujeme, kolik z naslibovaných zázraků se jí podařilo splnit. Jestli si Heavy Rain zaslouží vaši pozornost se dočtete v recenzi.
Jiří Škrampal 15. 3. 2010

Sdílet

Vstup studia Quantic Dream na herní scénu byl velkolepý. Hra Omikron: The Nomad Soul i virtuální David Bowie překonaly hranice žánru adventura a staly se legendou. Další projekt studia, hra Fahrenheit, znovu zbořil všechny konvence svého žánru a stal se miláčkem kritiků.

Zatím poslední hra kreativního francouzského studia, Heavy Rain, toho naslibovala hodně. Duchovní pokračování geniálního Fahrenheita bohužel stín svého předchůdce nepřekročilo.

Příběh skládačky origami

Ve hře se vžijete do role čtyř hlavních protagonistů, kteří jsou nechtěně zapleteni do spletitého příběhu, plného dějových zvratů a dramatických událostí. Zápletka se točí kolem série vražd mladých chlapců, kteří jsou vždy uneseni za bílého dne a po několika dnech nalezeni mrtví s papírovou skládankou v ruce. Případ přijel řešit agent FBI Jayden, který vede vyšetřování spolu s excentrickým policejním detektivem Blakem.

Ethan Mars vstupuje do případu, když mu unesou syna a vyjde najevo, že ho má na svědomí právě hledaný sériový vrah přezdívaný Origami Killer. Ethan tak má jen několik desítek hodin, aby svého syna zachránil. Cestou se potkává s novinářkou Madison, která mu začne pomáhat, avšak ze svých vlastních důvodů. Paralelně s Eathanem a agentem Jaydenem po zmizelém chlapci pátrá i stárnoucí soukromý detektiv Scott Shelby.

Co se povedlo

Heavy Rain je filmová hra za hranicemi současných konvencí. Dialogům, scénáři, ale i úhlům jednotlivých kamer a dramatickému střihu, se tvůrci věnovali víc, než čemukoliv jinému. Neuvěřitelně filmovému zážitku jsou podřízeny i všechny herní principy. Hra je v podstatě založená jen na ovládání pohybu postavy v jednotlivých scénách a jednoduché interakci s okolím prostředím akčního tlačítka.

Ve fantasticky vypadajících a velmi dramatických akčních pasážích se ke slovu opět dostanou tzv. quit time eventy, ve kterých musíte v určitý moment zmáčknout jedno z tlačítek.  Monumentálně působí koncept hry, kdy v se každé scéně můžete zachovat jinak a ovlivnit tak zbytek hry. Hra dokonce neskončí, ani když zemře jedna z hlavních postav. Příběh jednoduše pokračuje dál, jednou z mnoha desítek alternativních cest. Za zmínku jistě stojí i excelentní grafika, zejména výkony virtuálních herců.

Co se nepovedlo

Filmovost hry je úžasná, ale nemůžeme hře odpustit, že jí padla za oběť herní část. Interakce s okolím je k uzoufání omezená a hráč tak nemá pocit, že skutečně hraje. Je spíše stále dál vláčen příběhem a čas od času dostane možnost volby, která může, ale také nemusí, mít vliv na hru.

Ovládání chůze je nepřirozené a než natočíte postavu správným směrem, bude to často trvat neúměrně dlouho.

Hráčovu trpělivost také testuje zakomponování pohybového ovládání. Už v úvodní scéně, kdy musíte Ethanovi sušit ručníkem záda třepáním Dualshockem, poznáte, že tady je něco špatně. Bohužel se hrátek se senzorem nezbavíte do konce hry.

Verdikt

Heavy Rain je hra jako žádná jiná. Prvky spojení interaktivního filmu a příběhové adventury vytvořily velmi zajímavou hru, která ovšem není pro každého. Pokud by vám vadil drastický nedostatek interakce a kostrbaté ovládání, raději se poohlédněte jinde.
 

Hratelně.cz hodnotí: 82 %

Souhrn

  • Jméno: Heavy Rain
  • Platforma: PlayStation 3
  • Vydavatel: Sony
  • Výrobce: Quantic Dream
  • Žánr: Adventura

Autor článku