Zdá se, že Groupon předběhne další současné internetové fenomény jako Facebook, Twitter, Zynga či LinkedIn a vstoupí z nich jako první na burzu – pravděpodobně americký NASDAQ.
Poměrně šokující je přitom cena, o které se s primárním úpisem akcií počítá. Celý balík akcií, jehož významná část bude nabídnuta běžným investorům, by mohl mít hodnotu kolem 15 miliard dolarů.
Z tohoto pohledu pak již dává smysl odmítnutí nabídky Google na akvizici Grouponu, která zněla na 6 miliard dolarů. Když ji Groupon odmítl, považovali to mnozí odborníci za chybu, jelikož tuto částku viděli jako dosti přestřelenou, když k ní Google připočítal poměrně vysokou prémiovou přirážku, aby získal v podstatě hotový byznys.
Groupon měl v roce 2010 obrat kolem 2 miliard dolarů. Zhruba polovina však jde přímo podnikům využívajících služeb Grouponu k nabídce výhodných akcí.
Úpis akcií Grouponu by se mohl uskutečnit již na jaře tohoto roku. Riziko investice hned na startu je nicméně vysoké. Může se ukázat, že upisovací hodnota je nerealistická. Podobné obavy zaznívají také ve spojení se vstupem na burzu společností Facebook či Zynga. Vyloučen není ani krach další internetové bubliny.
Zdroj: PCW