Vyhledávač Google zveřejnil zajímavou informaci, že už nějakou dobu, konkrétně to má být několik týdnů, zohledňuje při vyhledávání reakční dobu webových stránek. Ta je potom zohledněna ve výsledcích. Cílem je pochopitelně dostat navrch stránky co možná nejrelevantnější, ale také ty, které se uživateli zobrazí co možná nejrychleji. Jistě se vám v minulosti také stalo, že na zobrazení některých z výsledků jste čekali pěkně dlouho a mnohdy jste se ani nedočkali.
Google chce tímto způsobem usnadnit život uživatelům a zároveň odměnit ty správce stránek, které se ně náležitě starají a snaží se zajistit co možná největší rychlost. Interní průzkumy Google totiž ukázaly, že lidé tráví podstatně méně času na stránkách s delší reakční dobou než na těch, které fungují rychle. Ostatně, pro provozovatele pomalejších stránek to může být vítaná motivace. Optimalizace latence má totiž obvykle za následek nejen větší přízeň uživatelů, ale také nižší náklady na provoz.
Provozovatelům stránek Google nabízí podrobnou analýzu reakční doby i tipy na zlepšení. Zatím však kritérium rychlosti používá Google jen zhruba v jednom procentu ze všech vyhledávání. Procento se však bude postupně zvyšovat.
Zdroj: PCGH