Pakliže jste zrovna měli to štěstí/smůlu, že jste danou událost sami zaznamenali, stalo se tak v nočních hodinách mezi středou 7. 9. a čtvrtkem 8. 9. 2011. V podstatě šlo o masivní celosvětový výpadek služby Google Docs a několika dalších aplikací. Zasaženi byli i uživatelé z řad firemních zákazníků. Jediným pozitivem na zmíněné události je fakt, že pravděpodobně nebyla postižena uložená data, která by tak měla být v naprostém pořádku.
Google Docs
Důvodem onoho nepříjemného selhání byl upgrade software, jehož cílem naopak bylo, jak to tak bývá, vylepšit efektivitu práce prostřednictvím nové funkce spolupráce v reálném čase. Chyba nastala v okamžiku, kdy se systém kvůli zjištěnému problému v oblasti správy paměti sám vypnul. Google slovy WarAlana rena, technického ředitele firmy, oznámil, že začal podrobně mapovat časový průběh závady a na základě zjištěných údajů učiní veškerá opatření, aby do budoucna co nejvíce zminimalizoval riziko dalších problémů obdobného rázu.
Je vhodné dodat, že konkurence kupříkladu v podobě Microsoft Office 365 měla v období posledních devíti měsíců vážných výpadků hned několik. Podrobnosti o nastalé události Google stále zjišťuje a posléze by měly být zvěřejněny na Apps Status Dashboard.
Zdroj: cpw.com