V sociální síti Facebook funguje několik základních mechanismů, mezi které již od počátku patří tlačítko „Like“ (resp. „to se mi líbí“). De facto je to sám o sobě fenomén, který dokáže „hýbat světem“, jelikož dobře hodnocené příspěvky či stránky se posléze zobrazují více uživatelům a jejich obsah se tak rychle šíří. Právě tímto způsobem vzniklo mnoho úspěšných kampaní nebo se společností šířilo mnoho důležitých informací, avšak i hoaxů. Obsah s mnoha „lajky“ pak kromě toho sám o sobě vybízí k dalšímu „olajkování“. Svět však není jen růžový a název tlačítka si přímo říká o svoji protiváhu. Minimálně z marketingového hlediska je však jeho zavedení mnohem složitější.
Facebook „To se mi nelíbí!“ – ilustrační obrázek
Facebook vydělává na reklamě a inzerenti určitě nestojí o riziko, že se u jejich značky začnou dominovým efektem hromadit „záporné lajky“. Problémů je mnohem více a některé si není snadné dopředu ani představit. Velká neznámá je prý i to, z jakých pohnutek by lidé na tlačítko „To se mi nelíbí“ vlastně klikali. Obsah je totiž různorodý. Zuckerberg leč konferenci prozradil, že nové tlačítko nebude přesným opakem aktuálního „Like“ a bude sloužit spíše k vyjádření „soucitu“ či negativních emocí. Přesná funkcionalita tak prozatím známa není, ale technická implementace je prý relativně složitá. Dočkat bychom se však přeci jen měli.
Zdroj: bbc.com