DirectX 11 - grafický pokrok desetiletí

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Viceprezident společnosti AMD, mimo jiné významného výrobce grafických čipů, prohlásil, že grafické rozhraní DirectX 11 bude znamenat největší pokrok desetiletí co do vyobrazení nejrůznějších grafických efektů.
David Sillmen 24. 6. 2009

Sdílet

S Windows 7 má dorazit také nové grafické rozhraní DirectX 11, o němž se dosud spekulovalo spíše v souvislosti, zda se skutečně stihne dokončit nebo zda pro něj budou příslušné grafické čipy, které by ho dokázaly využít. Všeobecně pak bylo považováno jen za jakousi evoluci DirectX 10. Podle viceprezidenta společnosti AMD Ricka Bergmana, která se kromě výroby procesorů věnuje také grafickým čipům, je tomu ale právě naopak. DirectX 11 bude totiž největším pokrokem v grafické oblasti za poslední desetiletí. Těžko měřitelný „wow-faktor“, který má DirectX 11 vyvolat se podle Bergmana dá měřit jen s nadšením, o jaké se postaral DirectX 9. Programátoři a hráči počítačových her mají být možnostmi nového rozhraní ohromeni.

Právě z tohoto důvodu není pro AMD snaha o uvedení prvního grafického čipu plně podporujícího DirectX 11 jen věcí prestiže. AMD chce vývojáře vybavit, aby vyvíjeli ponejvíce herní projekty právě s výbavou od AMD. To by mohlo následně znamenat kýžený náskok nad konkurenční nVidií. Zpočátku totiž bude záležet především na optimalizaci, která půjde opravdu dobře a spolehlivě udělat jen na jednu technologii. AMD zaostalo za nVidií při uvedení DirectX 10, tentokrát se ale prý všemi silami postará o to, aby se tak nestalo.

Zdroj: The Inquirer

Autor článku