Další kampaň Microsoftu proti IE 6

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Microsoft má problém. A ten problém se paradoxně jmenuje Internet Explorer 6. Ačkoliv už se několik let usilovně snaží, stále se mu nedaří donutit uživatele a podniky přejít na novější verzi.
David Sillmen 5. 3. 2011

Sdílet

Jedno je jisté – uživatelů Internet Exploreru 6 už nikdy nebude přibývat. Problémem Microsoftu ale je, že jich z obrovského množství ubývá příliš pomalu. Proto rozjíždí další kampaň na stránce www.ie6countdown.com, kde najdete řadu zajímavých statistik.

Mimo jiné jakousi formu odpočítávání procentuální podílu Internet Exploreru 6 na trhu internetových prohlížečů. V únoru tohoto roku měl IE 6 stále vcelku neuvěřitelný 12% podíl. Celé jedno marketingové oddělení Microsoftu se přitom zabývá tím, jak tento podíl stlačit pod 1% – samozřejmě s tím, aby uživatelé pokud možno přešli na novou verzi Internet Exploreru, nikoliv ke konkurenci.

Na stránce odpočtu je k nalezení také podrobná mapa, ze které zjistíte, jaký podíl má Internet Explorer 6 v té které zemi. Z hlediska Microsoftu jsou zatím „v pořádku“ pouze dvě země na světě. Pouze v Norsku a ve Finsku má totiž IE 6 podíl pod jedno procento. Situace naopak doslova hoří v Číně, kde si IE 6 stále drží podíl 34,5%, tedy více než třetinu.

Do určité míry lze podíl IE 6 mezi internetovými prohlížeči v tom kterém státě interpretovat jako měřítko vyspělosti tamního internetového prostředí. V tomto ohledu potěší únorové výsledky České republiky, která se jednomu procentu velice blíží – aktuálně je zde podíl IE 6 1,4%. Pouze severoevropské země mají lepší výsledky.

Skutečnost, že i po deseti letech od vydání se Internet Explorer 6 těší takové oblibě, mají na svědomí především podniky. Jejich intranety jsou mnohdy upraveny právě pro potřeby IE 6. Na zmíněném webu jsou tak k dispozici i odkazy na rady, jak co nejbezpečněji přejít na novější verzi.

Zdroj: homepage

Autor článku