Zatímco o západní zákazníky se perou vyhledávače Google a Bing, v Číně je situace naprosto jednoznačná. Zdejší trh ovládá vyhledávač Baidu. Tomu hodně pomohlo stažení vyhledávacích funkcí Google z Číny. Ačkoliv za hranicemi Číny se Baidu příliš nepoužívá, majitele to nemusí moc rmoutit. Internet mají stovky milionů Číňanů, kteří jsou stále bohatší. To už na provoz vyhledávače stačí.
A tak může Baidu rozšiřovat své služby. Už nechce být prostým vyhledávačem, ale míní toho uživatelům nabízet více. Nový koncept zahrnuje například prodej letenek, knih, předpověď počasí, informace o kapitálových trzích, hry, aplikace či dokonce obdobu Google Books. Ostatně právě Googlu se chce Baidu novým konceptem zjevně přiblížit.
Opatrně se také začíná hovořit o možnosti expanze Baidu dále na západ. V současné podobě vyhledávače by byla asi marná, ale až za pár let definitivně najede na nový koncept a dostane se na úroveň Google či Bingu, kdo ví, co se stane.
Zdroj: PCW