Battlefield: Bad Company - recenze singleplayeru

Pohled na singleplayerovou část hry z válečného prostředí, kde tvůrci slibovali, že půjde všechno pořádně zlikvidovat a zničit na malé kousky. Je tomu skutečně tak, nebo zase jen plané řeči?

Sdílet

Série Battlefield je od svého zrodu brána určitou skupinou hráčů za multiplayerovou modlu. Toto označení si v celé herní historii vysloužilo jen málo her, namátkou jmenujme Doom, Duke Nukem 3D, Quake 3, Unreal Tournament nebo Coutner Strike. První dvě hry navíc nabídky kromě vyřádění pro více hráčů i úžasný singleplayer a o něco podobného se nyní pokusili i vývojáři z DICE. Udělat ale skvělou singleplayerovou hru s neméně skvělým multiplayerem to už se jen tak někomu nepodaří a i zde jsem bohužel nucen konstatovat: ?Ševče měl ses raději držet svého kopyta.?

Možná si říkáte co to tu ten recenzent plácá, vždyť hra dostává všude jinde samé devítky. Ano. Jenže to je většinou souhrnné hodnocení hry jako celku. Na druhou stranu neříkám, že s přimhouřením obou očí by si tahle hra devítku nezasloužila. Jen mě zkrátka hra pro jednoho hráč tolik neoslovila a následujících řádcích se vám pokusím vysvětlit proč. Na pomoc si při tom vezmu současného krále žánru Call of Duty 4. Následující řádky tedy budou trochu netradiční.

Prostředí
Nemůžu začít ničím jiným, než tím co bylo o Battlefield: Bad Company známo hodně dlouho předtím, než hra vyšla, a to zhodnocením revolučního enginu Frostbite. Ten umožňuje totální destrukci prostředí a dává tak hře zcela nový rozměr. Vše funguje dokonale. Po čase ale zjistíte, že jsou k tomu použity určité berličky. Předně budovy nejdou zničit úplně, některé části jako stropy a schody jsou nerozbitné. Ano, má to svoji logiku, protože jinak byste se třeba do patra, kde je něco důležitého nedostali, i tak mi to ale po určité době trochu vadilo. Daleko horší ale je, že budovy jsou jako přes kopírák a ve většině případů prázdné nebo maximálně se stolem, židlemi či postelemi. Ze začátku to nevadí, ale později je to už celkem opruz. Navíc některé stěny nejsou průstřelné ani těžkým kulometem, což vzhledem k rozbitelnosti prostředí působí celkem směšně. COD 4 oproti tomu nabízí prostředí neumožňující takovou destrukci, za to s lépe navrženými interiéry i exteriéry. Každopádně taková destrukce jakou nabízí BBC se jen tak nevidí a tak je prozatímní pomocné skóre 1:0 pro BBC.

Příběh a jeho vývoj
I když to ze začátku vypadá, že by mohl být příběh BBC hodně zajímavý, později zjistíte, že se tak nějak odvíjí bez toho, aby vás to nějak zásadněji vzalo. Ano je tu pár srandiček, kdy hrají vaši spolubojovníci kámen, nůžky, papír nebo se učí golf s obrácenou brokovnicí či ruský generál, který se objeví v pozdější fázi hry a přidá pár fórů, vše je ale docela sterilní. Někam dojdete, naskočí cutscéna, potom zase někam jdete a tak pořád dokola. Na dokonalou atmosféru z příběhu z COD 4 to prostě nemá. Skóre se tedy vyrovnává.

Ovládání
Obě hry jsem ovládal pomocí klasického microsoftího ovladače, ať jsem ale dělal cokoliv, u BBC jsem nemohl najít optimální nastavení pro rychlost pohybu a likvidace nepřátel mi tak subjektivně trvala déle a vícekrát jsem se netrefil jak jsem chtěl. 2:1 pro COD 4.

Ovladatelná vozidla a zbraňový arzenál

Jasně, je to sice trochu podpásovka, ale tady bez problémů vítězí BBC. COD 4 má sice pěkný bojový arzenál, ale rozhodně to nestačí na vozový park, jaký nabízí BBC. Jeepy, lehké a těžké tanky, vrtulníky, ale třeba i golfové vozíky, to vše si můžete ale i nemusíte zařídit. Záleží totiž jen na vás, hra nabízí solidní volnost, a tak si prakticky vždy budete moci vybrat, jakým způsobem chcete danou situaci vyřešit. Opominout nelze ani zbraně hromadného ničení, jako naváděné rakety určené k ničení těžké techniky, minometné bombardování, nášlapné miny atd. Mezivýsledek tedy 2:2.

Umělá inteligence a její vliv na hru
Asi největší problém, co se BBC týče mám s umělou inteligencí. Ano, je nepopiratelné, že ve hře kde máte obrovskou volnost je její dobré nastavení těžší než tam, kde jde primárně o skripty, i tak mi to ale přišlo až moc. Vaši spolubojovníci z Bad Company si klidně stoupnou před tank a jelikož nemohou zemřít, lítají po jeho zásazích vzduchem, dokud tank nezlikvidujete. A to se děje v různých situacích docela často. Oproti tomu AI nepřátel je občas zase tak dobrá, že vás kropí přes les, aniž byste měli šanci je zahlédnout, jindy ale zase stojí vojáci jako zařezaní a nevadí, že je z dálky odstřelujete jednoho za druhým. Není to sice pravidlem, ale tyto chybky se na můj vkus stávají až moc často. 3:2 pro COD 4.

Celkový zážitek
Vše výše napsané by se dalo ignorovat, kdyby ve výsledku přinesla hra skvělý zážitek od začátku do konce. Jenže bohužel. Ze začátku vás hra nadchne, odlehčený příběh navnadí, ale už cca v polovině zjistíte, že potenciál jenž hra měla asi naplněn nebude a hru jsem dohrával tak nějak z povinnosti a na rozdíl od COD 4 mě ani nenapsalo, že bych si singleplayer zahrál znovu. Co se týče multiplayeru, to je jiný příběh, ale hra pro jednoho hráče mě zkrátka nijak neoslovila. 4:2 pro COD 4 a tahle pro mě tak zůstává současným konzolovým králem v tomto žánru. I přes to ale patří BBC mezi jedny z nejlepších her poslední doby.

Hodnocení

Battlefield má skvělý náběh, bohužel v rámci singleplayeru to pořád není tak fantastické, jak jsme čekali.

+ Vozový arzenál, zbraně hromadného ničení, zničitelnost prostředí (až na drobné mouchy), reálnost vašich kolegů

- Umělá inteligence, stále stejné mise a značně si podobné lokace, ovládání

Hratelně.cz hodnotí: 80 %

Souhrn

  • Jméno: Battlefield: Bad Company
  • Lokalizace: žádná
  • Platforma: PlayStation 3,Xbox 360
  • Distributor: Electronic Arts ČR
  • Vydavatel: Electronic Arts
  • Výrobce: DICE
  • Žánr: Akce

Autor článku