Apple chce být zelenější

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Společnost Apple si zakládá na pozitivním image, který následně vštěpuje vlastním výrobkům. K tomuto obrazu ale tak úplně nesedí fakt, že Apple není zrovna šetrné k životnímu prostředí. To se má změnit.
David Sillmen 26. 9. 2009

Sdílet

Pod vlivem světové veřejné diskuze nad ochranou životního prostředí a omezení vypouštění oxidu uhličitého do ovzduší, se stále více mluví také o výrobcích elektroniky masové spotřeby, kteří mnohdy ke znečišťování životního prostoru přispívají nezanedbatelným dílem. Apple podle barometru organizace Greenpeace přitom patří k té horší polovině, i když za sebou nechává ještě společnosti jako Microsoft, Dell nebo Hewlett-Packard. Ty všechny si s ochranou životního prostředí zrovna hlavu nelámou. Nejhorší je v tomto ohledu Nintendo.

Apple se chce ale změnit. Prvním krokem přitom je, že odtajnil materiály týkající se náročnosti její výroby, což mnoho firem takto otevřeně nečiní. Avšak Greenpeace posuzuje až skutečně dosažené výsledky, takže se Apple ještě musí snažit, aby zvýšilo efektivitu a méně znečišťovalo. Může se zdát, že jde o zbytečnou diskuzi. Avšak firmy zakládající si na ekologičtější výrobě mají zejména u mladých lepší image. A jelikož se Apple zaměřuje právě na mladé a chce mít image co možná nejlepší, tak zelená.

Na špičce žebříčku výrobců elektroniky co do ekologičnosti výroby se drží Nokia, následovaná Samsungem a třetí místo pak drží Sony Ericsson. Zajímavé, že jsou to všechno přední výrobci mobilních telefonů.

Zdroj: PCW

Autor článku