App Store vydělá 200 milionů dolarů měsíčně

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Nejen hardwarem živ je Apple. Stále významnější část jeho byznysu tvoří také obchod App Store, což je vlastně je platforma pro tvůrce aplikací. Apple z ní ale těží velké peníze. Mnohem více než Google s Androidem.
David Sillmen 30. 8. 2009

Sdílet

Asi každý by chtěl mít tak úspěšný podnik, jako má Apple. Řeč je o internetové distribuční platformě App Store. Ta společnosti vydělává jaksi mimoděk. Stačí jí jen ten nejnutnější servis a o zbytek už se postarají vývojáři, kteří na App Store uploadují své aplikace, ať už bezplatné či zpoplatněné. Společnost Admob se podrobně podívala na chování jednoho tisíce majitelů iPhonů, iPodů a také Androidů. Výsledek byl jednoznačný: majitelé přístrojů značky Apple do nich nahrávají mnohem více aplikací a nechávají tak na App Store významné peníze.

Měsíčně to je podle Admob 200 milionů dolarů. Ročně tak tvoří obrat kolem 2,4 miliard dolarů. Z každé transakce má přitom Apple významná procenta, aniž by muselo investovat větší částky do vývoje. App Store má přitom jasně růstový potenciál. Ten má jistě i trh s aplikacemi pro Google Android. Jeho měsíční objem je zatím 5 milionů dolarů, ročně tedy 60 milionů dolarů. Majitelé Androidů si v průměru do svých přístrojů stahují devět aplikací měsíčně, z toho ale jen jednu zpoplatněnou. Majitelé přístrojů značky Apple si stahují aplikací deset, z nichž ty zpoplatněné tvoří dvě až tři.

Poměrně překvapivě je App Store nejvyužívanější majiteli iPod Touch. Ti stahují takřka dvakrát více než uživatelé iPhonů. Jako velmi zajímavý obchodní model se přitom ukazuje přechod z „lite“ na profesionální verzi. První je k dispozici zdarma, druhá už je zpoplatněná, ale s větším množstvím funkcí. Na to zákazníci slyší a aplikací s podobným formátem tak pravděpodobně bude přibývat.

Zdroj: PCW

Autor článku