Program 3DMark patří od roku 1998 k nejznámějším a zároveň k technicky nejpokročilejším nástrojům pro benchmarky 3D výkonu grafických karet. Od počátku je tento produkt spojen též s komponentou DirectX, která v prostředí systému Windows hraje obzvlášť důležitou roli právě v oblasti 3D herní grafiky a s vydáním další verze DirectX se zpravidla můžeme těšit i na nový 3DMark, který z rozšířených možností vytěží doslova maximum, a to jak na straně výkonu, tak možných efektů a nových technologií.
Nový 3DMark pro DirectX 11
Nejnovější 3DMark je sice kompatibilní s Windows 8 a DirectX 11, avšak vývojáři Futuremarku tvrdě pracují i na verzi pro „tabletový“ Windows RT, který je i přes prvotní podobnost velmi odlišný. Kromě toho, že z obhájitelných důvodů dokáže spustit pouze dotykové aplikace z Windows Store, běží na čipové architektuře ARM a celkově je RT optimalizován pro mobilní technologie. O to větší překvapení nás možná čeká, když se dočteme, že Futuremark plánuje verzi pro čistě „dotykové“ Windows uvolnit rovněž začátkem příštího roku. Navíc je v plánu i varianta pro konkurenční Android a iOS, což z 3DMarku učiní multiplatformní nástroj, připravený pro další technologickou evoluci.
Zdroj: neowin.net