300.000 iPadů za první den

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Apple se svým tabletem iPad jednoznačně navázal na úspěšné starty svých produktů. Za první prodejní den se jen ve Spojených státech amerických prodalo na tři sta tisíc kusů této novinky.
David Sillmen 6. 4. 2010

Sdílet

Analytici se přeli o to, zda iPad naváže na úspěch iPodů a iPhonů, nebo zda půjde o jeden z méně úspěšných produktů Apple. Odpověď byla až dosud hypotetická, a přes určité náznaky, jimiž byl velký zájem a úctyhodně rostoucí počet předobjednávek, nebylo nic jisté. Teď už je o poznání jasněji a dá se říct, že iPad nastoupil na velmi úspěšnou cestu. Zájem o něj totiž v první den byl enormní. Jen za prvních čtyřiadvacet hodin se prodalo přes 300.000 iPadů na severoamerickém trhu.

Jen pro srovnání: iPhone, který je považován za jeden z nejúspěšnějšních elektronických produktů, prodal za první den „pouze“ 270.000 kusů. Prvnímu iPhonu trvalo celých 74 dní, než dosáhl na milion prodaných kusů. Odborníci proto nyní bedlivě sledují, zda iPad pokoří i tento rekord. Zdá se, že se Apple zase jednou trefilo do černého, protože boduje s produktem na dosud nepříliš probádaném a obsazeném trhu. Od počátku také počítá se zisky z elektronických knih a aplikací, jež mají být nedílnou součástí byznys modelu iPadu.

Zdroj: PCW

Autor článku