Pokud k rozšíření formátu placených internetových informací dojde, bude krok Ruperta Murdocha považován za začátek nového fenoménu. Tento mediální magnát se totiž rozhodl, že informace mají větší cenu, než aby byly bezplatně poskytovány na webu, jak se dnes běžně děje. Dosud přitom bylo zvykem zpoplatňovat pouze weby, které přinášely do jisté míry exkluzivní informace, například ekonomického zaměření a čtenářům tak dávaly přidanou hodnotu.
Murdoch ale nyní přistoupil ke zpoplatnění svých vlajkových lodí – internetových verzí novin The Times a Sunday Times. Na hlavní stránku se sice dostanete a dokonce si přečtete nadpisy s perexy, jakmile ale kliknete na jakýkoliv článek, budete požádáni o zaplacení. Na den stojí přístup k těmto webům jednu britskou libru, tedy zhruba třicet korun. Na týden stojí standardně dvě libry. Každý čtenář má v rámci zaváděcí akce možnost za jednu libru pořídit jeden třicetidnní přístup. Pak už ale musí platit klasické sazby.
Ačkoliv jde o malé částky, čtenářům se je nechce platit. Neoficiálně se mluví o devadesátiprocentním propadu návštěvnosti, samotné médium uvádí odliv dvou třetin čtenářů. To je dáno především skutečností, že takřka veškerá konkurence zůstává nezpoplatněna. O zpoplatnění však uvažuje a bedlivě sleduje, jak se Murdochovi bude dařit.
Ten sice do kasy dostane peníze z poplatků, jenže se musí fakticky rozloučit s reklamou. Ve zpoplatněných článcích totiž (zatím) není.
Zdroj: Times, vlastní