Značka Apple má hodnotu 153 miliard dolarů

Apple potvrdil svou nadvládu nad technologickým světem také v pravidelné studii, která zkoumá hodnotu značek. Nejen že předběhl Google nebo Microsoft, ale překonal i všechny další značky světa.
David Sillmen 10. 5. 2011

Sdílet

Apple je evidetně na vrcholu. Každým čtvrletím hlásí rekordní zisky, jeho tržní hodnota ho řadí na druhou až třetí pozici v žebříčku nejhodnotnějších firem a nyní navíc získal také korunu v žebříčku nejcennějších značek světa. Podle analytiků ze společnosti Millward Brown, kteří sestavují žebříček BrandZ 100, má značka Apple cenu zhruba 153 miliard dolarů. Apple tak předběhl Google na druhém místě, jehož značka má cenu 111 miliard dolarů.

 
Třetí je vcelku překvapivě IBM s hodnotou značky 100 miliard dolarů. Na pátém místě pak skončil Microsoft, jehož značku si analytici cení na 78 miliard dolarů. V první pětce jsou tak hned čtyři technologické firmy, doplňuje je pouze čtvrtý McDonalds. Značku Facebook hodnotí Millward Brown zatím vcelku střízlivě – zhruba na 19 miliard dolarů (35. místo). Přitom Facebook zná snad každý. Nejde ale jen o známost, ale pochopitelně i o to, kolik daná značka dokáže vydělat.

Zdroj: CampaignBrief

Autor článku