Zákazníci Apple jsou nejspokojenější

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Z jedné americké studie vzešlo, že zákazníci společnosti Apple jsou nejspokojenější se svými výrobky, co do funkčnosti, designu, poměru ceny/výkon atd. Jaké další firmy se umístily dobře?
David Sillmen 23. 2. 2009

Sdílet

Pro někoho to může být opravdu šokující informace. Mnohými nenáviděný Apple ale skutečně získal takto prestižní ohodnocení. Co může být totiž lepšího, než ocenění přímo z řad zákazníků, kteří vyjadřují svoji spokojenost? To vyplynulo z průzkumu, který na americkém trhu prováděla několik měsíců společnost ChangeWave Research. Ta zjistila, že zákazníci jsou po devadesáti dnech užívání nejspokojenější s výrobky společnosti Apple. Vlastnictví počítače Mac si po třech měsících velmi pochvalovalo celých 81% dotázaných. To je výrazně lepší výsledek, než jakého docílily ostatní „značkové“ firmy.

Na druhém místě se umístil – rovněž celkem překvapivě – Asus. S ním je spokojeno 67% majitelů jeho výrobků. Dále už ale situace není tak slavná. Třetí místo obsadil dosti drahý Dell, s nímž je však ve skutečnosti spokojeno jen 55% lidí. Na čtvrtém místě skončil Hewlett-Packard s 52% a jako páté se umístilo Lenovo s 50%. Je docela alarmující, že všichni ostatní výrobci – a že jich je – skončily pod padesátiprocentní hranicí. Pro firmy jako Acer, Fujitsu či MSI,  to tak vyjadřuje méně jak poloviční spokojenost zákazníků.

Autor článku