Na internetu se rozjel velice zajímavý průmysl s virtuálními předměty. Ty se dají koupit především v nejrůznějších online hrách a příležitostných sociálních hrách třeba na Facebooku. Hry, které staví na prodeji virtuálních předmětů, lze obvykle hrát zcela zdarma, avšak lepší zážitek z nich budete mít právě s koupenými kousky, které vám většinou dají výhodu oproti ostatním hráčům.
Jen za letošek by měla být tržba za virtuální předměty zhruba ve výši jedné miliardy dolarů, tedy nějakých osmnácti miliard korun. To znamená dvojnásobek oproti loňskému roku. Tento průmysl světová finanční krize zjevně nepoznamenala, snad i proto, že je dosti nový a má značný potenciál k růstu.
Článek na toto téma v listu Financial Times poznamenává, že ještě relativně nedávno se nenašel snad nikdo, kdo by takový růst předpovídal. Jen příjmy z her na Facebooku se za dva a půl roku dostaly z nuly na stamiliony dolarů. Ukazuje se, že lidi jsou ochotní hrát hry a platit za ně, jen bylo třeba vymyslet model, jak jim je předložit přímo před nos a peníze jim z kapes vytáhnout tak, aby si mysleli, že platí jen za to, co jim přinese nějaký (herní) užitek.
Zdroj: PCW