Dříve nebo později budou lidé na určitých internetových službách tak závislí, že se za ně nebudou ani zdráhat zaplatit. To tvrdí předseda amerického mediálního podniku Liberty Media. Co zní pro většinu lidí (v současné době) docela nepříjemně, má vlít nový optimismus do žil nejen americkému mediálnímu kolosu, který v poslední době kulhá na všechny své nohy.
Mediální špičky se sjely do Sun Valley v americkém Idaho, aby diskutovaly o budoucnosti svého byznysu. A právě ohledně sociálních a komunitních služeb typu Facebook a Twitter jsou překvapivě jednotní. Prý nebude problém v budoucnu zavést pro tyto či jiné služby obchodní modely, například formou jakéhosi členského příspěvku. Existuje ale část expertů, kteří si nemyslí, že budou lidé chtít platit jen za službu jako takovou. Spíše věří v to, že komunitní sítě začnou vydělávat na nějaké přidané hodnotě, například obchodu se zbožím.
Zatím se totiž o službách Facebook či Twitter všude hodně mluví, ale finanční výsledky zůstávají daleko za očekáváním. Občas sice zazní hlasy, že v budoucnu budou vydělávat miliardy dolarů, ale žádný osvědčený způsob, jak toho dosáhnout či to alespoň potvrdit, neexistuje. Majitelé a provozovatelé těchto služeb tak v blízké budoucnosti budou pravděpodobně zkoušet různé modely. Některé z nich nevyjdou a způsobí zánik té které značky, jiné zase uspějí a vystřelí třeba i dnes nepříliš známé služby do výšin.
Zdroj: PCW