Youtube velkým zdrojem příjmů pro hudební průmysl

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Hudební průmysl se v posledních letech musel smířit s poklesem příjmů a zisků. Dnes už se ale věci začínají obracet. Kromě digitální distribuce se o velké sumy stará také fenomén Youtube.
David Sillmen 21. 12. 2008

Sdílet

Online videoportál Youtube se dokázal vyvinout nejen v zajímavý zdroj příjmů pro svého vlastníka, společnost Google, ale také pro řadu hudbeních vydavatelství, které z něj těží peníze. Například Rio Caraeff, viceprezident labelu Universal Music Group, se v rozhovoru pro server CNet nechal slyšet, že letos poprvé díky Youtube zaznamenali signitifkantní příjmy v řádech desítek milionů dolarů. To samozřejmě ještě nejsou žádná spásná čísla, ale vzhledem k novosti Youtube a tomu, že jde vlastně o jakýsi vedlejší příjem, jsou naopak moc příjemná. Navíc mají potenciál se zvyšovat.

„Youtube není jako rádio, kde jde jen o reklamu. Je to mnohem více vlastní formát obratu, komerční obchod,“ říká Caraeff. Viceprezident Universalu obdivuje především rychlost růstu, která se nezastavila ani za finanční krize. Oproti minulému roku vzrostly výdělky firmy díky Youtube o 80% a hovoří se o tom, že za rok 2008 díky serveru firma utržila téměř sto milionů dolarů. Universal se netají tím, že jednou z priorit společnosti nyní je, tento obrat nadále navyšovat. Google navíc spustil partnerský program, který dodavatelům obsahu nabízí zajímavé možnosti, jak vydělat. To, že se Universalu na Youtube daří tak dobře, je podle všeho důkazem skutečnosti, že se Google s tímto portálem vydal správnou cestou.

Autor článku