Youtube už i na televizi

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Fenomén jménem Youtube je k nezadržení. Na CeBitu ukázal výrobce televizí a přehrávačů Panasonic způsob, jakým dostat internetové video na televizi. Kromě toho bude spolupracovat také s Amazonem.
David Sillmen 6. 3. 2009

Sdílet

Panasonic představil službu zvanou Viera Cast, jehož účel je poměrně jednoduchý, ale o to žádanější. Dokáže totiž dostat internetový video-obsah na televizní obrazovky. Dosud se jednalo například o zprávy finanční agentury Bloomberg či zprávy z Eurosportu. Nyní přináší výrobce na trh dva Blu-ray přehrávače s rozšířenou nabídkou. Jak DMP-BD60 a DMP-BD80 umí zobrazovat také obsah uložený na oblíbených serverech jako Youtube či Picassa. Kromě toho se Panasonic – zatím pouze ve Spojených státech amerických – rozhodl kooperovat s Amazon.com a jeho „Video-On-Demand“ programem, tedy zpoplatněnou službou nabízející komerční video obsah.

Podobně je na tom také společnost Samsung, jež se na svých nových LCD televizích rovněž Youtube nevyhnula. Návdavkem přidala obrázky z Flickru. Dá se očekávat, že se tento trend bude stále více prohlubovat. Nejnovější studia dokládají, že zájem zejména mladších lidí o televizi rapidně klesá. Lidé už nechtějí jen sledovat to, co jim někdo jiný připraví. Chtějí sami převzít iniciativu a sestavit si vlastní program, ať už to je z volných či zpoplatněných obsahů.

Zdroj: Electricpig

Autor článku