Před pěti lety byl založen videoportál Youtube. Málokdo mohl tehdy tušit, jakého úspěchu se za pouhých pár měsíců své existence dočká. Start to byl skutečně raketový. Ostatně už v roce 2006 Youtube kupoval Google, a to za nemalých 1,65 miliardy dolarů. Analytici už tehdy upozorňovali, že Youtube spíše než výdělky generuje ztráty. To se mělo další čtyři roky potvrzovat. Letos by se ale Youtube měl dostat poprvé do zisku. Jeho finanční potenciál, především v reklamě, je navíc značný a dosud nevyužitý.
Youtube se po celých pět let své existence navíc daří rychle růst, a to i navzdory skutečnosti, že se objevuje stále větší množství konkurence. Jenže Youtube v tomto segmentu zůstane první, a to je silná výhoda. Už v říjnu 2009 jsme se tak dozvěděli, že na Youtube dochází denně k přehrání jedné miliardy videí. Dnes jsou to takřka dvě miliardy nejrůznějších video materiálů denně.
Další zajímavou statistikou je například ta, která změřila, že za každou minutu na Youtube přibude tolik materiálu, který by zabral celodenní přehrávání. Průměrný uživatel na Youtube stráví patnáct minut. Televize je v tomto směru stále napřed. Průměrný americký divák u ní stráví pět hodin. Google ale ve spolupráci se Sony a Intelem chystá projekt, kterým by videa z Youtube dostal i na televizní obrazovky.
Zdroj: PCGH