Dlouhé roky se museli členové komediální skupiny Monthy Python jen zlostně dívat na to, jak lidé uploadují jejich legendární scénky a skeče na Youtube, kde patřily k těm nejúspěšnějším a měly miliony zhlédnutí. Teď se chystají z této nenadálé popularity přece jenom něco vytěžit, a to prostřednictvím nejrůznějších reklam a linků. A nejsou sami. Vydělat na Youtube, který dosud mnozí považovali za veřejně uznávaný pirátský kanál, se pokouší stále více jedinců i firem. Není divu, každou minutu sem přibude třináct hodin videa. To je jako kdyby Hollywood každý měsíc vypustil 57.000 celovečerních filmů.
Vlastnictví většiny těchto videí ale není v rukou těch, kdo je na server umisťují. Ostatně, sám Google měl po převzetí Youtube problémy s urovnáním soudních sporů ze stran obřích mediálních koncernů typu Viacom nebo MTV. Nyní však už nabízí sofistikovanou ochranu, která dokáže zjistit, zda se na serveru objevily chráněné scénky a nabízí vlastníkům práv různé způsoby, jak s nimi naložit. Nemusí je mazat, mohou se například rozhodnout, že do nich vloží reklamu, a to třeba na automatické bázi. Je možné také k videu připojit bannerovou kampaň, například na eBay či Amazon. Cílem Google je, aby co nejvíce firem své vlastnictví na serveru ponechávalo, čímž by byl zachován duch Youtube, který by byl bez možnosti vydělat pro postižené společnosti neudržitelný.