YouTube jako nejmocnější médium pro mladé

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Dle průzkumu, na nějž upozornila česká pobočka Googlu, má YouTube již mnohem větší zásah na populaci do 35 let věku než jakýkoli jiný český televizní či internetový kanál. Zajímavá statistika může mít více dopadů.
Martin Tábor 28. 9. 2014

Sdílet

Internet se stále více proměňuje ve všeobecně dostupný i hojně navštěvovaný prostor, který představuje alternativu ke klasickým informačním i reklamním kanálům. Ať už zmíníme tištěná média či televizi, webové varianty těchto sdělovacích prostředků se těší stále větší oblibě a v dlouhodobějším horizontu jistě disponují potenciálem svou „konkurenci“ zcela zastínit a posléze asi i vytlačit z trhu. Vlastně by šlo říci, že tento proces již započal, na což poukazují třeba i postupné změny ve struktuře financování reklamních kampaní před volbami apod. Stále více procent z těchto rozpočtů směřuje na internetovou reklamu, ať už se jedná o stále agresivnější „bannery“ všeho druhu nebo sofistikovanější správu sociálních profilů příslušných firem a organizací. To poměrně nesporně svědčí o tom, že webový prostror je stále mocnějším nástrojem, který stačí jen správně využít.

Měsíční zásah populace

Jak dokládá nový průzkum od společnosti TNS Aisa, nejedná se v tomto smyslu rozhodně jen o „psaná“ média, ale velký vliv, a to zvláště na mladší generace, mají v současné době již i video servery, soupeřící s běžnými televizními stanicemi. V České republice má v tomto ohledu výrazný vliv především YouTube, jenž prošel českou lokalizací v roce 2008 a aktuálně je majetkem Googlu. Podle výše uvedeného grafu vyšel dokonce průzkum tak, že YouTube má v ČR ve věkové kategorii 15 až 34 let vůbec největší zásah a „sledovaností“ tedy o něco překonává i tradiční televizní média; dalece pak všechny ostatní video portály. To představuje již skutečně nezanedbatelnou reklamní kapacitu, s níž lze navíc nakládat inteligentně a efektivně cílit na konkrétní zájmové skupiny.

Frekvence návštěvnosti YouTube dle věku

Dále už jen výčet základních faktů:

  • YouTube měsíčně sleduje 5,6 milionů českých uživatelů
  • Mezi diváky do 35 let má YouTube více diváků, než kterýkoliv český TV kanál
  • Ve věkové skupině 15 – 54 let sleduje YouTube více než 8 z 10 lidí
  • Sledováním YouTube stráví lidé stejně času, jako u největších českých TV kanálů
  • Alespoň jednou týdně YouTube navštěvuje 70 % YouTube uživatelů
  • YouTube má 2× větší inzertní kapacitu než ostatní video portály dohromady

Jak se tedy zdá, YouTube v Česku začne pomalu prakticky přebírat roli dominantního inzertního prostoru. Jestli tento trend opravdu vydrží, není jisté, avšak konkurenční internetové projekty možná osudově zaspaly.

Zdroj: google.cz

Autor článku