MMORPG jsou doménou PC a důvody jsou nasnadě. Jednoduchá komunikace přes chat, možnost používání klávesových zkratek, velké úložiště na updaty, které má každý herní počítač. I tak ale MMORPG na konzolích nejen mohou fungovat, ale mohou se stát i úspěšnou hrou a fenoménem. Živým důkazem je Final Fantasy XI. Na Xbox 360 se také chystá (nutno podotknout už velmi dlouho) MMO Age of Conan.
Jedna hra se ale na konzole nepodívá nikdy a to právě ta největší a nejúspěšnějsí – World of Warcraft. Hlavní producent hry J. Allen Brack v pořadu G4TV řekl, že WoW na konzolích nemůže fungovat a má pro to spoustu dobrých důvodů.
Prvním z nich je životní cyklus konzolí. Tvůrci by se prý museli s vývojem své hry trefit přesně do malého životního cyklu hardwaru, což je obtížné.
Vzhledem k současnému stavu, kdy se životní cyklus konzolí natahuje na deset let a podle plánů Sony možná ještě víc, je těžké brát tenhle argument vážně. Stejně tak se nestalo, že by například Final Fantasy XI na konzolích skončila s PS2. Funguje paralelně i na Xboxu 360.
Dalšími, o něco racionálnějšími důvody, jsou absence HDD u některých verzí Xboxu 360 a „komfort ovládání“, o kterém ví svoje každý, kdo se pokoušel něco domluvit po chatu na virtuální klávesnici pomocí gamepadu.
Blizzard si v současnosti, jako jedno z mála studií, může dovolit konzole zcela ignorovat a zdá se, že si to celkem užívá. Vzhledem k nárokům World of Warcraft ovšem na druhou stranu není hardware asi pro nikoho skutečnou překážkou v jeho hraní.
Zdroj: www.kotaku.com