Hlavní navigace

World of Warcraft nikdy nebude na konzolích

Hlavní producent hry vysvětlil, proč se světové nejpopulárnější MMORPG na konzole nedostane, kdyby čert na koze jel aneb konec všem nadějím MMO pozitivním hráčům, kteří rádi hrají na gamepadu.
Jiří Škrampal 11. 3. 2010

Sdílet

MMORPG jsou doménou PC a důvody jsou nasnadě. Jednoduchá komunikace přes chat, možnost používání klávesových zkratek, velké úložiště na updaty, které má každý herní počítač. I tak ale MMORPG na konzolích nejen mohou fungovat, ale mohou se stát i úspěšnou hrou a fenoménem. Živým důkazem je Final Fantasy XI. Na Xbox 360 se také chystá (nutno podotknout už velmi dlouho) MMO Age of Conan.

Jedna hra se ale na konzole nepodívá nikdy a to právě ta největší a nejúspěšnějsí – World of Warcraft. Hlavní producent hry J. Allen Brack v pořadu G4TV řekl, že WoW na konzolích nemůže fungovat a má pro to spoustu dobrých důvodů.

Prvním z nich je životní cyklus konzolí. Tvůrci by se prý museli s vývojem své hry trefit přesně do malého životního cyklu hardwaru, což je obtížné.

Vzhledem k současnému stavu, kdy se životní cyklus konzolí natahuje na deset let a podle plánů Sony možná ještě víc, je těžké brát tenhle argument vážně. Stejně tak se nestalo, že by například Final Fantasy XI na konzolích skončila s PS2. Funguje paralelně i na Xboxu 360.

Dalšími, o něco racionálnějšími důvody, jsou absence HDD u některých verzí Xboxu 360 a „komfort ovládání“, o kterém ví svoje každý, kdo se pokoušel něco domluvit po chatu na virtuální klávesnici pomocí gamepadu.

Blizzard si v současnosti, jako jedno z mála studií, může dovolit konzole zcela ignorovat a zdá se, že si to celkem užívá. Vzhledem k nárokům World of Warcraft ovšem na druhou stranu není hardware asi pro nikoho skutečnou překážkou v jeho hraní.

Zdroj: www.kotaku.com

Autor článku

Něco jsme propásli?

Dejte nám vědět. Upozornit redakci Stahuj
Velice děkujeme za Vaše podněty