Vyhledávače: Logo důležitější než výkon

<p>&#160;</p>
<p>&#160;</p>
Podle provedeného testu lidem nezáleží ani tak na výsledcích vyhledávání jako spíše na značce, která je k nim dovede. Například výsledky z Yahoo se jim mnohem více líbí pod logem Google.
David Sillmen 28. 5. 2009

Sdílet

Že Google ovládl trh s internetovými vyhledávači, je už několik let známá pravda. Ale že ho dokázal ovládnout s takovou intenzitou, je až zarážející. Navíc si svou efektivitu neváhá ani sám otestovat. V interním výzkumu si vzal vzorek lidí a posadil je před nejrůznější výsledky vyhlédávání. Lidi je přitom měli posoudit, a to zejména podle relevance získaných informací. Vyšlo však najevo, že o informace zase tolik nejde. Většině lidí se nejvíce líbily výsledky, které byly uvedeny pod hlavičkou, tedy logem Google. Pikantní na tom je, že šlo o výsledky, které vykázalo Yahoo a Microsoft Live.

Tímto se ukazuje pravdivost nedávného ocenění značky Google, které pokořilo stomiliardovou hranici (v dolarech). Google se tak stal vůbec nejdražší značkou světa. Microsoft to tak se svým novým vyhledávačem, který ponese název Bing, bude mít opravdu hodně těžké, i když se do něj chystá nalít sto milionů dolarů v rámci počáteční reklamní kampaně. Proti tak zavedenému jménu, jako má Google, to je jen kapička v moři. Odborníci tak soudí, že by Microsoft měl zvolit některou z alternativních cest a svůj nový vyhledávací portál pokud možno propojit s Twitterem, jenž má velký propagační potenciál a také si pomoct spoluprácí s Yahoo. 

Zdroj: Business Insider

Autor článku