Youtube je nejoblíbenějším videoserverem od svého vzniku až dosud. Ve světle jeho úspěchu se ale jako houby po dešti vyrojily mnozí celosvětoví následovníci, stejně jako nepřeberně lokálních služeb, které už se ani v České republice nedají spočítat na prstech obou rukou. Provozovatelé internetových byznysů si uvědomili, že jde o teoreticky skvělý model, do kterého není zapotřebí příliš investovat a který v ideálním případě bude hodně vydělávat. Že to není zase tak jednoduché, dokazuje i problematické zpoplatnění serveru Youtube. Odborníci se však víceméně shodují v tom, že do budoucna je výnosnost takřka jistá.
Youtube má přitom podíl na trhu se streamovanými videi 58%, tvrdí analýza renomované kanceláře Nielsen Online. Největším pronásledovatelem je server Hulu.com, který má podle analýzy 3,8% trhu, když se mu v dubnu podařilo „udat“ 373 milionů zhlédnutých videí (specializuje se na filmy a seriály). Youtube ve stejném období zaznamenalo 9,5 miliardy zhlédnutých videí. Hulu však oproti dubnu loňského roku narostlo o enormních 490%, což zavdává velký potenciál do budoucna.
Ostatně, provozovatelé Hulu se s Nielsen Online přou o přiřknutý podíl na trhu. Podle Hulu je mnohem vyšší. A dávají mu za pravdu výsledky jiné agentury – comScore, která tvrdí, že má Hulu čtyřikrát větší podíl na trhu, než tvrdí Nielsen (42 milionů unikátních diváků). V tomto sporu jde samozřejmě o množství reklamy, které se Hulu podaří z celkového koláče ukořistit. Ten sice v porovnání s jinými odvětvími není příliš velký, nicméně společnost eMarketer soudí, že by se letos měl reklamní budget pro servery se streamovaným videem vyšplhat přes jednu miliardu dolarů.
Zdroj: PCW